fredag 15 juni 2012

I helgen blir det bröllop!


I morgon ska vi på bröllop och det ska blir riktigt kul. Självklart har jag loppisfyndat ett jättefint halsband som jag tänkte skulle passa utmärkt till min lilla retroklänning.


20 kronor kostade denna 3-radiga skönhet, inhandlad på Lions. Halsbandet sitter tight runt halsen där de tre pärlraderna ligger vackert placerade strax ovanför halsgropen. Pricken över i är det väldigt eleganta fem centimeter stora spännet bak i nacken.



Dessvärre så visade sig just denna färg på pärlor inte riktigt funka mot min hudton. Men jag njuter av det varje dag där det hänger intill min spegel.

Ha en härlig helg kära bloggläsare!
Jag känner på mig att jag kommer göra grandiosa loppisfynd på söndag :-)
Kram Maria

3 kommentarer:

Lilladockan sa...

Wow, det var ett himla vackert halsband!

Jag säger självklart ja till en liten dejt med loppis- och målartema! Frågan är, som vanligt, när? Jag kommer att jobba som en galning resten av månaden. Men under juli har jag semester. Då kanske vi kan ses? :) Det vore himla roligt. Jättekul att du gillar min tavla, din kommentar gjorde mig väldigt glad, tack! <3

Hoppas att du får en fin helg! Kram

khina sa...

Tjusigt halsband! Du kan väl visa din retroblåsa som du ska ha på bröllopet. Vi ska oxå på ett retrobröllop till midsommar så jag är lite nyfiken på ditt val...

polkadotpeticoat sa...

Hold me back that necklace is stunning.....lovely!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...