måndag 19 december 2011

Fira en brun jul

Blanda gammalt och nytt, loppisfynd med modern keramik och heminredningsprylar. Det blir personligt, snyggt och du har något som ingen annan har. Här kommer lite inspirationsbilder där jag visar några av mina snyggaste fynd och hur jag kombinerar ihop det hela.



Från vänster: hänkelvas Uppsala Ekeby, rund keramikask nyinköpt (minns inte konstnären),
blå vas Gunnar Nylund 70 kr och stor brun vas från Danmark 50 kr.


Samma som ovan, fast med stor buteljgrön glasvas från Em Möbler.


Ser du tomten? Inte jag heller.

Glasljusstake från SEA glasbruk 30 kr, nyinköpt stor kyrkokanderlaber, mässingsstake från Ystad fyndad för 90 kr, brun liten vas Gunnar Nylund, Rörstrand, ny  rosa keramikdosa av konstnär som jag inte minns namnet på, 295 kr.
Tillsammans på bänken i vardagsrummet ger de en härligt personlig stil, särskilt om du blandar gammalt och nytt och olika stiltyper.



Och hur får man då detta juligt? Jo, för en person som jag som inte gillar för mycket gulligull så har jag hängt upp två stora stjärnor i taket ovanför soffbordet och jag tycker att de tillsammans med en röd och brun vas på bordet väver samman alla färger.


Inköpta hos Bolagret på rea  för 10 kr st.


Brunt, rött, gammalt och nytt på soffbordet.

Fru Brun önskar dig en riktigt härlig måndagskväll!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...