lördag 10 december 2011

Julinspiration och shoppingtips


Jag tycker det har varit segt med julinspirationen i år. Kanske inte så konstigt när det har varit 10 grader varmt i början av december. Men nu har julkänslan infunnit sig och det doftar nybakade pepparkakor och hyacinter. Härligt! Tomtarna har flyttat in och loppisfynden har tillfälligt flyttat ut. 


Tomtar i flock tycker jag blir finast.



De finaste tomtarna är enligt min mening de från Åsas tomtebod.


Tavlan har jag målat.
Se fler av mina tavlor, klicka här.
Det enkla är oftast det vackra.

 Jag vill tipsa om Hemtex designsamarbete med Design House Stockholm. Kollektionen tycker jag innehåller många riktigt fina stilrena julsaker, precis det jag gillar. Priserna ligger något över Hemtex ordinarie, men det är bara att invänta rean...

Usnygg ljusbåge i koppar, 499 kr och inte 299...
Snygg adventsljusstake, 399 kr.
Adventsljusstaken påminner om den från Ferm living, se nedan, som är mycket snyggare men också mycket dyrare, 995 kr.
Den snyggaste för 995...
Jag tänker göra en sån själv, stora träkulor finns på Panduro Hobby och en äkta make med borrmaskin finns inom räckhåll. Återkommer med det projektet inom kort....

Snygga glöggkoppar och ljuslyktor.

Stor stormlykta Kula DHS - svart
Denna stormlykta finns i rött, vitt och svart samt i flera olika former, 299 kr. 
Kommer att bli en året-runt-favorit hos mig.
  
Stor stormlykta Kon DHS - röd
Snygg även i rött.

Även snygga hållare för block- och värmeljus. Tror att de även finns i koppar. 




Två bilder från Hemtex och en från Designonline.se

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...