måndag 9 januari 2012

Mys och snö

Årets första snö har fallit över Göteborg idag på eftermiddagen. Sista dagen på jullovet fick barnen äntligen bygga en snögubbe efter en lång och noggrann snöavskrapning på altanen. Lovar att varenda flinga är tillvaratagen...

Vad passar väl bättre än att tända mina nya fina ljuslyktor medan vi fikar på varm choklad och ostmacka, rödkindade och snörvliga efter snögubbebygge?
Mysigt!

 5 kr styck.






Jag tycker att jag känner igen de röda med metallgaller från barndomens 70-tal. De gula i pressglas har jag aldrig sett förut, de är förmodligen inte särskilt gamla men välgjorda och väldigt söta.

Lyssna på  min musiklista! Mys och snö

Må gott och på återseende!
Kram Maria



4 kommentarer:

La mômes Old fashioned sa...

Jag kan tyvärr inte identifiera ljuslyktorna, men gillar verkligen de i pressglas skarpt!

Lilladockan sa...

kan det vara så att du har varit på holmens och handlat lyktor? ;) såg nämligen sådana orangea där nyligen men fick lägga band på mig själv, köpte nämligen tre stycken sådana bara för ett tag sedan. det kan eventuellt vara reijmyre misstänker både jag och mina läsare :)

http://denlilladockan.blogg.se/2011/december/ljuslyktor.html

Maria sa...

Japp, Holmens var det! Lyktorna är så välgjorda och färgen i glaset är väldigt fin så det är nog någon hyfsad tillverkare. Jag tycker Reijmure låter finfint - det tar vi :-)

TUSEN VASER sa...

Gott Nytt ÅR från mig, önskar dig många nya roliga fynd under året som kommer;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...