lördag 28 januari 2012

Två nya små sötisar

Det blev en liten snabb tur till Holmens Marknad i veckan och det var väl inte sådär värst mycket som blev inköpt. Har man har en 7-åring som väntar i bilen med ens iPhone - ja då har man nytta av all loppiserfarenhet  när man browsar runt i Holmens stora lokaler som en skållad råtta. Men på 10 minuter fick jag i alla fall med mig en härlig tysk vas och två små ljuslyktor.





Den blåa ljuslyktan hade en etikett som börjar på "Ka....ura " eller liknande och avslutas med Made in Japan. Är det någon som vet något om dessa? Jag har googlat men inte hittat något matnyttigt alls. Men fina är dom och priset var angenämnt, 5 kr styck.





Den tyska vasen ska jag ge bort till en underbar vän som för övrigt följer den här bloggen, så den visar jag inte upp den här gången :-)  Ljusstaken är från SEA och är en av mina favoriter. Det ska mycket till innan den åker in i skåpet.





7 kommentarer:

Skjerstad sa...

He he ;)
Du jobber best under press du også ja ;) Det ble jo en fin fangst da !
Kul form på vasen . Liker de t-lysholderne , de gir en så lun stemning :)

Var på loppis i dag vi også .
Vet du - de skulle åpne kl 10 . Vi var der 9.45 , da hadde de åpnet for et kvarter siden ! Alle godbitene hadde forsvunnet :( Men jeg fikk i meg en gammelrosa vase i glass :) og 2 bambier ;)

Kos deg i kveld !
Klem fra Janne

TUSEN VASER sa...

Vad fin din vita Scheurich i det förra reportaget är, så stilren! Lyktorna har sin givna plats ännu ett tag, det är ju inte direkt ljust om aftnarna:)

Diana (gemytligt.blogspot.com) sa...

Ljuslyktorna är jättesöta!!

La mômes Old fashioned sa...

Hej, jag är såklart intresserad av faten från Rörstrand. Har inga mörkblå delar. Du får gärna maila mig om du vill sälja! Lamomesoldfashioned@live.se

Maria sa...

Dom är jättefina och ger ett fint och mysigt ljus.

Fröken Johansson sa...

Ljuslyktorna ser ut att kunna vara kopior av Reijmyre... Fina är de iaf! ;)

Karin Sellén sa...

Jag har haft en klarröd ljuslykta precis lika dan. Jag köpte den i en affär i Sundsvall, kommer inte ihåg vilken men det var på 70-talet. Jag tror inte att jag har kvar den, har
troligen sålt den på någon loppis.

Karin Sellén

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...