torsdag 17 november 2011

Nytt projekt!

Jag har funderat länge på att göra en egen "Oddbirdslampa" och nu har jag äntligen gjort slag i saken. Jag kom över lite fint och gulligt porslin billigt idag så jag har en bra grund. Jag ska komplettera i helgen med en härlig tekanna som jag sett och sedan är det dags att ta fram borrmaskinen...


Oddbirdslampan - originalet hos Artilleriet. Pris 2695 kr.


Och här är beståndsdelarna till åtminstone en lampa, kostnad hittills 230 kr.

Porslinsarmatur, textilsladd och en dimmer kommer att monteras. Det ska bli så kul och känner jag mig själv rätt så kommer jag att tokgreja med detta hela helgen...


Nyfiken på att se slutresultatet? Det blev väldigt bra, se loppislampan här!

2 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Det ska bli kul att se resultatet! Du ser onekligen ut att ha en bra grund i allafall =)

Kram!!!

Maria sa...

Tack, tycker själv att det ska bli spännande. Det kan bli lika mycket en katastrof som en hit...


Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...