söndag 20 november 2011

Projekt loppislampa = klart!



Pust! Det var riktigt pilligt, men nu är lampan klar, komplett med textilsladd, dimmer och lamphållare i porslin. Jag kan förstå att man tar flera tusen i butik, dessa lampor masstillverkar man inte enkelt... Men jag är grymt nöjd med slutresultatet!


Glödlampan är från Orrefors, design Ingegerd Råman. Prickarna ger fina effekter mot väggen... 


Jag borrade hål i allt porslin, sammanfogade med lim (superstarkt) och ett kromat mässingsrör.
Alla elprylar finns hos guldgruvan Hornbach.

Kolla även in min inspiration och lampans beståndsdelar i originalskick!
Nytt projekt!

Porslinet fyndades delvis här:
Bättre än nytt


5 kommentarer:

Åsa Stenholm sa...

Nice!!!! Hornbach är verkligen en guldgruva :-)

Maria sa...

Tack!
Känner mig taggad till tusen att göra fler lampor, det var ju bara det där att ha plats... :-)

Gilla Yoga sa...

Supersnyggt, jag förstår att du blev nöjd!

lenis sa...

Du kan verkligen ALLT!!!

Maria sa...

Tack Lena! Men det var allt tur att Patrik hjälpte mig...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...