lördag 7 januari 2012

Nya fynd idag


"-Var har du alla vaser egentligen?" undrade farbrorn i antik/loppisaffären när jag köpte både den blåa, vita och bruna vasen (se längre ner). Svaret på den frågan är att just nu får några stå i hallfönstret, de är så snygga att jag vill se dem flera gånger om dagen. För visst är det en superläcker färg- och mönsterkombo?  


Vaser från West Germany.

När det ändå var halva priset på alla vaser så passade jag på att också bli stolt ägare till denna bruna snygging med kanonfräck grön glasyr. En godbit även den från West Germany.


Det kommer att inhandlas mycket körsbärskvistar i vår...

Och det där med platsbrist? Inget problem, kolla in världens bästa bokhylla som är fem meter hög och ett antal meter bred... Det är bara ett fel med den och det är att det är alldeles för många böcker som upptar värdefull fyndplats. Just nu i alla fall :-)




Hyllan har vi byggt och designat själva av Elfa hyllsystem  och hyllplan som vi har kapat i önskade längder och "strykt på " vita kantband där vi sågat av hyllplanen. Hela kalaset kostade under 5 000 kronor och det tycker jag är ett bra pris för en så stor hylla. Bilden visar inte hela hyllan, den sträcker sig ett par meter till vänster också. Den rymmer enorma mängder böcker och prylar.


Snyggaste hyllplanet om du frågar mig :-)





Högt uppe på önskelistan står en trappstege från Design House Stockholm som är både snygg och praktisk.


 

Jag kom även hem med några småvaser, ljuslykta och en lampa som jag visar i morgon :-) En bra loppisdag blev det idag trots gnälliga barn och superförkylning.
Må så gott och ha en trevlig kväll!

Kramar Maria




7 kommentarer:

Skjerstad sa...

Jeg blir så misunnelig på alle de vakre vasene du har:) Kjempefine alle sammen ! Har også noen i den stilen ... jeg vil ha flere ;) Så kult å samle dem i grupper. Og så kult å ha en hylle som er lagd av dere :)

Kos deg i kveld :)
klemmer fra meg

Anne-Lie Parkås sa...

Jag som farbrorn undrar också... inte var du gör av alla dina vaser utan mer var du hittar dem? De är ju hur fina som helst!
Kram

form55 sa...

Det är fler och fler som gillar de tyska golvvaserna. Förr kostade de några tior, men nu får man lägga upp 2-300 kr oftast.

Önskar att har också hade fem meter i takhöjd, men här är det två och en halv rakt över.

Helena Högberg sa...

Golvurnan var supersnygg! Jag gjorde likadant med hyllplan i dock-rummet i mitt blivande loppis, det går hyllor i tre rader runt hela rummet (kanske 20 kvm)utom på en vägg, där satte jag istället lister i tre rader att ställa tavlor på.Det blev jättebra och nästan alla hyllor fanns kvar efter förra hyresgästen, så billigt blev det också! Ändå får jag nu TRÄNGA in dockor, men så är det kanske 650 stycken :)

Lilladockan sa...

Men gud så mycket snygg! Tokgillar blandningen av vaser/mönster på bilden överst! Och vilken hylla sedan. Den hade hade jag både behövt och velat ha.

La mômes Old fashioned sa...

Vad kul att du visade din bokhylla, den är hur maffig som helst. Du verkar onekligen ha hamnat i ett stim av vaser också, fantastiskt :)

trillivippa sa...

Wow, det var ett imponerande hyllbygge! Och visst får ni rensa lite bland böckerna så det får plats mer vaser! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...