tisdag 29 november 2011

Mina bästa loppisar del 2

Tänkte tipsa om mina allra bästa fyndställen här på Hisingen. Var beredd på obskyra bakgator och skumma källare, man får vara villig att riskera allt i jakten på loppisfynden du aldrig kommer vare sig glömma eller ångra...

ALLT I HEM

Ångpannegatan


Denna underbara kryddhylla från Gustavsberg fyndade jag för 1200 kronor. Nästan helt perfekt, bara saltkaret hade ett limmat handtag. Säljaren berättade att när de hade packat upp den så reagerade de på att tidningspappret var gulaktigt. Vid en närmare koll så var det från 1972. Alltså hade den legat på en vind i 39 år. Det är precis sånt som jag tycker är så kul med gamla prylar, en histora som man aldrig kan få kring en ny pryl från IKEA.



Inriktning: Möbler, mattor, mycket roliga lampor, fina samlarprylar i vitrinskåp.
Priser: Mellandyrt.
Bra: En hel del fina saker om man är villig att betala lite mer. Hyfsat inflöde av prylar. Verkar ha bra omsättning.
Dåligt: Rotigt, svårt att få överblick om det kommit in nytt.
Medvetenhet: Här har de koll på prisläget. Saker som har stått ett tag går dock att pruta på men inte så mycket, kanske 10-20 %.
NY! Fyndometer: 3 av 5 möjliga
Öppet: Lite knepiga öppettider, men min utvärdering är vardagar till 18 samt lördag till 15.

NY! Värt att notera: Det är en äldre dam som jobbar här och hon har halvbra koll på prylar som inte är prismärkta och är hyfsat prutbar. Mannen som äger butiken har järnkoll och när han är på plats brukar det bli ganska dyrt.

Här finns det grejor högt och lågt. Det är värt att rota igenom i alla skrymslen.


Denna ursnygga lampa med glasfot (ser ut som mässing men det är det inte) från ett
svenskt glasbruk finns att köpa för 125 kr. Urläcker!


Detta urläckra fat från Tilgmans har jag sneglat på ett tag. Men jag ska pruta på tills jag får det för
125 kronor. Just nu ligger det på 175 kr men är något kantstött. Skam den som ger sig!




Tre av dessa snyggingar köpte jag här för 200 kr. En tillkom från Lions för 40 kr.



Gillar eller gillar inte? De är speciella men passar hos oss.



Vill du läsa mer om mina bästa loppisar? Klicka här.

1 kommentar:

trillivippa sa...

Modigt av dig att del med dig av dina fyndställen! :) Ska notera det till nästa gång jag åker ner.
Och Sunflower-lyktora funderade jag länge på att börja samla på för de är riktigt snygga, men tyvärr har jag ingen bra plats för dem och det vore synd att samla bara för att ställa in i ett skåp.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...