lördag 12 maj 2012

Dagens fynd i plåt och rotting


Äntligen hittade jag en ny serveringsvagn i rotting. Den fyndades idag på en miniloppistur till Emmaus. Vagnen är i superfint skick med hjulen kvar och priset, 120 kronor, var ju inget att tveka på. Tavlan på väggen är också ett loppisfynd, urläcker i turkost och orange och vid inköpet betingade den ett klassiskt loppispris om 20 kronor.




Jag har en rottingvagn till och den står på toaletten. Det som är så käckt med dessa är formatet. Långsmal med hylla gör att den passar precis överallt. De galna ljusstakarna har jag gjort själv.



Vaser från BAY och Scheurich.




Den här lilla blåa brickan under bordet fick också följa med hem idag. 40 kronor kostade den.
Idag drack vi kaffe för första gången i vår nya paviljong.



Så här ser utsikten ut från utesoffan, helt ok!


Och här sitter två kaksugna pojkar!

Må så gott!
Kram Maria


6 kommentarer:

Soffi sa...

Åh...! Den serveringsvagnen va ju HUR FIN SOM HELST! En sån hade man inte tackat nej till..!

DeBeer sa...

Och jag blev alldelse till mig över tavlan - vilken skönhet!!!

Jesper sa...

Både serveringsvagnen och tavlan var ju hur läckra som helst! Jag blir alltid så glad av dina inlägg. Du kan få det mest vardagliga att bli lyxigt och mycket vackert.

Anonym sa...

Vilka härliga fynd du har gjort, gillar verkligen tavlan! Och precis en sån bricka hade jag när jag var yngre. Måste nog leta efter en sån:).
Må så gott
Kram/Lena

Unknown sa...

Så lekkert det var hos deg. Jeg er også loppegal.
Har en give-away hos meg. Håper du vil være med.
Måtte innom en kanadisk blogg for å finne deg. Det er kult !!
Klem, Drude

polkadotpeticoat sa...

You did it again what a feast for the eyes of cool objects...you are the queen of amazing pottery!!!

and thank you for answering my question on the white pottery....I love it!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...