söndag 6 maj 2012

Nytt krafs utan tjafs


Det har varit dåligt med loppisfynd den senaste tiden. Jag har förvisso inte varit ute så mycket som jag brukar vilket kan ha något med trädgårdssäsongen att göra... Dessutom har jag börjat tröttna på mina vanliga loppisställen. Det har blivit så dyrt! I fredags så hörde jag ett samtal mellan en loppisägare som gnällde för en annan kollega i branschen om att affärerna gick dåligt. Inget såldes utan minst 20 % prutning och att det var allmänt trögt här på Hisingen.


Fantastiskt tänkte jag syrligt, nu ska de äntligen fatta det där med pris och efterfrågan. Herregud, Emmaus har ju fått hybris när de ska ha 750 kronor för en West Germany vas med typ 30 nagg. Men för de loppisar som har vett att ta loppispriser så går affärerna fortfarande lysande. Smyrna Kyrkans härliga gubbar som välkomnar kunderna med öppna armar och kramar i dörren, där är engagemanget äkta, korgarna välfyllda och köerna långa.


Och apropå Smyrna, denna fantastiska, härliga och glada Lindshammarburk hittade jag där. 20 kronor prutat och klart. Inget tjafs bara krafs :-) Dit återvänder jag gärna. Och det blir redan på lördag.

Må gott!!
Kram Maria

4 kommentarer:

Gila sa...

Trist men även i Sthlm börjar det bli dyrare på vissa loppisar...

Helena Högberg sa...

Här hemma i Hallstahammar är det fortfarande billigt, men man märker stor skillnad när man besöker t.ex Myrorna i Västerås. fyndchanserna är ganska stora i allmänhet i små brukssamhällen tror jag.

Anonym sa...

Jag håller med dej, det är märkligt att vissa skall ha så höga priser, det är väl bättre att det är lite ruljans på sakerna istället för att vissa saker står kvar vecka in och vecka ut! Såg också WG-vasen på Emmaus, otroligt! Som tur är finns det ju fortfarande några ställen som är lite bättre i pris. Kanske blir det ett besök på Smyran på lördag, så vi kanske ses:).
Ha det gott
Kram/Lena

trillivippa sa...

Kul att vissa ställen fortfarande gör skäl för namnet loppis!! Och en jättekul burk du hittade, har en turkos glasburk från Lindshammar men den här festliga varianten har jag aldrig sett förut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...