måndag 2 januari 2012

2012 års första fynd!

Alla loppisar i min närhet har haft stängt under julhelgen och jag erkänner direkt att jag har haft grym loppisabstinens. Jag har inte ens varit sugen på att gå på stan och shoppa kläder på mellandagsrean utan bara suttit och bläddrat i passande lektyr, dammat och flyttat runt mina tidigare fynd. Ja visst ja, jag har ju surfat och shoppat en del på Tradera också, men det räknas inte riktigt...Det är ju liksom ingen sport att sitta framför datorn och loppisshoppa. Men de fynden återkommer jag till en annan dag :-)

Turkos insida vilket syns på kommande bilder.


Men idag har i alla fall några ställen öppet igen och efter en hård, tröttsam och förkyld arbetsdag så peppade jag upp mig en loppissväng direkt efter jobbet. Jag började misströsta nästan direkt  jag kom in för att det fanns ju inget att ha, utplockat och trist. Det bådar inte gott att första loppisturen på nya året floppar!! Men skam den som ger sig tänkte jag och plöjde gångarna upp och ner tills jag till slut hittade tre grymma vaser från det oerhört produktiva West Germany. Åh så fina och urläckra!




Den stora vasen är en riktig bjässe, den lilla har väldigt fina färger och den bulliga är helt enkelt knasig. Nu följer en serie bilder för oss som är vasnördar. Mums!



Knallturkost och rödbrunt.




Denna vas är av märket Scheurich och är formgiven av Heinz Siery. Den är eftertraktad som tusan.

Häftig struktur.

Bjässen bor i badet så länge.

Den stora krukan blir väldigt vacker med rönnbärskvistar till hösten. Eller ett helt fång stora prästkragar. Eller knallblå hortensior. Eller björkris eller.... Listan är oändlig.


Må så gott kära bloggläsare!!
Kram Maria


5 kommentarer:

form55 sa...

Det var en snabb loppisstart. Jag var på Myrorna idag men hittade inget jag ville ha. Men strax innan dess bytte jag till mig en fin sak som kommer i bloggen ikväll, och när jag kom hem hade jag fått ett paket med spännade innehåll av en bloggbekant!

Helena Högberg sa...

Jag håller med dig, det blir trist när loppisarna har julstängt. "mitt" loppis öppnar igen på lördag, då är man som vanligt först i kön! :)

Anne-Lie sa...

Hej Maria och tack igen för senast! Du har verkligen ett fantastiskt fint hem.
Nu har du börjat inspirera mig med loppisbesök så jag ska nog ta mig iväg ngn dag denna veckan... har ju semester :-)

Kram
Anne-Lie

Gilla Yoga sa...

Nice, det får man nog ändå räkna som en bra start på loppisåret!
Kram Linda

Skjerstad sa...

Ja MUMS !!! Så tøffe de vasene var ;) Likte mønsteret og fargene på de .Min favoritt ... vanskelig å velge , alle var unike :)
Har ikke vært på loppis/bruktbutikk siden før jul , kjenner jeg må ganske så fort !

Klem fra Janne , som er spent på de dukene og gardinene :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...