söndag 29 januari 2012

Kickar i Stenungsund


Verkar det jobbigt att hoppa fallskärm eller basejump för att få den där kicken? Prova då att loppisfynda, den adrenalinkicken går  inte av för hackor. Dessutom är det bra mycket billigare... När jag klev in på "Märta och Maria" igår i Stenungsund och hittar denna underbara skål med tillhörande vas för 60 kronor, ja då bultade hjärtat hårt. Att detta set dessutom är från West Germany gjorde att jag nästan fick en överdos.






Om du inte visste det tidigare så är just Stenungsund ett riktigt loppismecka och jag fyndar ALLTID när jag är där. Jag funderar på att göra en loppisguide där också (även om jag först borde bli klar med den jag redan påbörjat...). Hur som helst, några av mina allra bästa fynd har jag gjort i Stenungsund och samma sak hände även i går, he he...





Setet är helt felfritt och vasen har knallgul insida. Fatet är slätt på utsidan och har en härligt tjock och krackelerad insida med svart kontastfärg. Vasen har märkningen 155/8 och fatet 679/19. Jag misstänker att tillverkaren är Jasba.





 I går kväll så satt jag och bara vilade med blicken på mitt nya fynd, aaaah vilken lycka! Som vanligt så hittade jag lite fler prylar dock inget lika läckert som setet ovan, men ändå lite för att göra en samlare av tyska vaser lite smånöjd. De fynden återkommer jag till i veckan.





Undrar du varför jag var i Stenungsund av alla ställen?
Jo för där bor min fina och älskade mamma. Och hon är en riktig kick hela hon!

Ha en härlig söndag!
Kram M


9 kommentarer:

Skaffaren sa...

Det är härligt när man får en riktig kick!
Grattis!!

Helena Högberg sa...

Ja, visst är det något speciellt med kicken man får av fina fynd på loppis, går inte att beskriva!

Ann-Charlotte sa...

Den där kicken känner jag igen, man blir alldeles darrig i händerna också!:)

La mômes Old fashioned sa...

Jag var på någon återvinning i Stenungssund i somras. Kommer inte ihåg vad stället hette, men det var stort och spännande. Jag hittade en perfekt grå del ur Lindbergs LA-servis för 25 kronor. Blev mycket nöjd, och är det fortfarande :)

trillivippa sa...

Jätteläckert set, gillar verkligen dekoren och de fina färgerna! Har aldrig varit i Stenungsund men det är kanske värt ett besök?
Ska i alla fall till Borås med jobbet i april så vi får väl se om jag kan hitta någon loppis där med... :)

Maria sa...

Japp, i Borås finns det loppisar. Jag ska göra lite efterforskningar för jag och en kollega har faktiskt tänkt att göra en raid någon helg... Vi tror att det är tokbilligt (fast det behöver det ju inte alls vara :-))

Maria sa...

Apropå Stenungsund så är det Returvaruhuset du tänker på Jenny. Där fyndar jag alltid vaser och de ska jag blogga om i veckan.

Anonym sa...

Jättefint set! Visst får man kickar när man hittar något man är nöjd med, och dessutom billigt :)!Jag har också fyndat i helgen och känner mej så nöjd!
Kul om du gör en guide med stenungsundsloppisar för det är alltid kul att åka en bit från stan. Ha det gott!
Lena

lenis sa...

Verkligen jättefina, vilken känsla att hitta ett sådant "par" :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...