söndag 8 januari 2012

Nya fynd igen...

Igår släpade jag med hela familjen trots eländesförkylningen till ett helt nytt loppisställe. Känslan jag får när jag kliver ur bilen, ser den enorma byggnad där loppisen finns och när man tar i dörren och kliver in - ja den är obeskrivlig.  Kanske som ett barn på julafton är en bra jämförelse? Först ett supersnabbt varv för att få en översikt för att sen hugga in på detaljerna. Världens snällaste man passar barn och håller handväskan och eventuella skrymnande fynd medan jag tokgräver runt i hyllorna, aaah vilken lycka! Självklart fyndade jag några saker och även om det inte var märkvärdiga märkesprylar som kan ärvas i generationer så är jag glad och nöjd och det är det viktigaste.


Tillverkad av Dümler & Breiden, märkt 1216.

Den här vasen från West Germany märkt 12 16 är helt makalöst häftig. Jag har sett storasyskonen på nätet och de tillhör en vasfamilj som är otrolig läcker med tjock glasyr och annorlunda former. Färgmässigt är den fulländat knallfärgad och helt underbar. För bara 30 kronor fick den självklart följa med hem. Den kommer att bli riktigt läcker fylld med prästkragar på midsommarbordet.



Till min lycka så hittade jag även denna ursnygga lampa i samma stil som en annan lampa som jag hittade förra året, vill du se den lampan  så klicka här. Skärmen är gammalrosa och det är lite Marie Antionette över den (om du har sett filmen så vet du vad jag menar). I love it!

När den är tänd så reflekterar skrärmen på glaset så att hela foten blir skimrande rosa.

Jag hittade också ytterligare en ljuslykta av Göran Wärff i en annan storlek än de jag hade tidigare. Läckert!


Naturligtvis så fick även en Scheurich vas följa med hem, Storebror Golvvas har jag kollat in på ett annat ställe här i stan, men jag har inte köpt den. Ännu. Men nu när lillebror flyttat in...hmmm finns viss risk att jag blir med fler familjemedlemmar innan veckan är slut.





Läcker.



Slutligen så måste jag bara visa upp en liten duk jag ropade in på Tradera i förra veckan. Den var oemotståndlig...






Tänk att jag alltid glömmer att ta bort den jäkla dammsugaren när det ska fotas...


Må så gott kära bloggläsare och tack för att du besöker min blogg!


Kram Maria

9 kommentarer:

Skjerstad sa...

Enda flere flotte funn fra deg :) Den fine Oransje vasen ... KUL ! Jeg kan ikke unngå å legge merke til spisemøblene deres heller . Så kul lampe og stoler, og ikke minst maleri :) Den fine Marie Antionette lampa passet så fint til det bildet .

Klemmer fra Janne

La mômes Old fashioned sa...

Jösses vad du fyndar :) kommenterade dig i min egen blogg också ang. Traderaköpet!

form55 sa...

Är lite nyfiken på vart du var? Reningsborg Angered kanske?

Maria sa...

Jajamänsan, Reningsborgsparadiset var det. Var dock lite besviken på avsaknaden av märkesprylar. Annars tycker jag man springer på det överallt på loppisar men här var det verkligen dammsuget på sånt. Inte ens "finhörnan" hade nåt märkvärdigt. Men det är tur för mig att jag gillar de konstiga grejorna för de är alltid kvar ;-) Till helgen blir det Torslanda och Vännplatsen som öppnar på onsdag.

Lilladockan sa...

Lampfoten var verkligen makalöst pampig! Jättefin! :) Snyggt också med ljuslyktorna i olika storlekar, visst är det väl Sunflower de heter eller är jag helt ute och cyklar? Klarglas är verkligen trevligt :)

Maria sa...

Jajamän, Sunflower heter dom och de är ganska vanliga tror jag. Kanske inte den höga men de andra tycker jag mig se här och där.

form55 sa...

Jag var stamkund där för något år sedan. Man hittade alltid något bra, men sedan upphörde fynden plötsligt. Hörde sedan att två killar som förut stod bland de första i kön nu "hjälper till" därinne och får köpa innan det öppnar. En gång när jag var garanterat först in till finhörnan så stod redan en där och köpte tre Picknickdelar billigt... Nu är jag inte där lika ofta och aldrig precis när de öppnar.

Anonym sa...

Vilka fina grejer du hittar! Tackar även för alla loppistips. Är också göteborgare, och har precis börjat leta lite loppisprylar men vet inte riktigt vad jag letar efter ännu :). Kul är det ialla fall.
Lena

hanna karlzon sa...

riktigt snygg lampa där på sista bilden! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...