söndag 15 januari 2012

Dubbelfavoriter

Häromdagen fick jag ett sms från en riktigt go vän och kollega som hade hittat en glasvas på Myrorna som hon hade köpt till mig. På smset var det precis en sån vas som jag samlar på i en blå färg. Nästa dag så stod en påse vid mitt skrivbord på jobbet. Döm om min förvåning när jag i påsen hittar en av de STORA varianterna och som om inte det var nog så var den i både en annan färg och i en annan storlek än vad jag hade tidigare. Denna vas åkte blixtsnabbt upp på skåpet och blev ett mycket väkommet bidrag till min samling. Hur återgäldar man något sådant?!? I love you, underbara söta Lina!

Nr 2 från vänster fick jag av Lina, både männsiska och vas är bara so wonderful!

Nu börjar det bli riktigt trångt på hyllan och det tycker jag naturligtvis är ett angenämnt problem. Nästa steg är att köpa ytterligare spotlights att sätta i taket och få lite snygg punktad belysning på mina älsklingar.



Och nu, lite vasfrossa!

Sett från vänster, gult, grönt och turkost som övergår i...



...ljusblått, mellanblått, mörkblått, lila, rött och brunt.




Läs gärna mer om min samling vaser här.



11 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Så snyggt.

sussiesfyndhörna sa...

Vilken fin samling!

Ann-Charlotte sa...

Vilken maffig samling!! Jättesnyggt!

Helena högberg sa...

Mycket tjusigt!

Lilladockan sa...

Får man svära? För i sådana fall; fy fan vad snyggt! Helt sjukt läckert! :) Kan väl kanske erkänna att jag blev lite lätt avis nu :D

khina sa...

Kan bara instämma i de tidigare kommentarerna!! Ursnyggt å de e mängden som gör det så maffigt!

Anonym sa...

Men åh där är den ju! Min favoritvas! Vad roligt att se. Jag har en i lite mindre format, blågrön, och den är så vacker att jag blir glad varje gång jag ser den. Har spanat in några gula på loppis, men inte tagit mig för att köpa några fler. Men nu när jag ser din samling blir jag lite sugen på att skaffa några till...

trillivippa sa...

Väldigt snygg samling, formen och färgerna är lovely! Och visst är det helt otroligt underbart när man får den typen av klockrena överraskningspresenter! :)

La mômes Old fashioned sa...

Konstigt, jag var så säker på att jag kommenterat det här inlägget tidigare.

Jättefin samling!! Jag har bara en sådan vas men blir helt klart sugen på att skaffa fler när jag ser den här presentationen.

Allt det gamla goda sa...

jäklar anamma! den där samlingen går inte av för hackor, den hade man gärna haft stoltserandes här hemma på valfri plats. jättefint, är grön av avund! är det så kallade bulbvaser från elme?

Maria sa...

Ja, det bulbvaser (eller vad de nu heter :-) och de är från många olika glasbruk, några original från Gullaskruf och några från Elme. Percy var ju väldigt kopierad och det var många som gjorde egna varianter på vaserna. Det spelar inte mig någon roll vilket bruk de kommer ifrån, de är så fina ändå!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...