fredag 30 december 2011

Den perfekta julklappen till en sån som jag

Det finns en butik här i Göteborg som heter Artilleriet och som är varje inredningsintresserades dröm. Dyrt som tusan så klart, men man får fin inspiration. Särskilt kul var det på julafton när jag upptäcker att det intill granen hade landat ett stort paket från just Artilleriet... Om jag säger så här, jag var 110 % säker på att det INTE innehöll ett lego eller något annat som passar en som är tio äpplen hög...


Mitt allra finaste fynd - Citroner, 2 st för 10 kr på Coop.

Och tänka sig, i paketet från kära maken fanns det en minivitrin som jag har trånat efter en längre tid. Här tänker jag mig visa upp mina finaste loppisfynd eller annat kul och personligt som jag är extra rädd om som mina citroner. Nä, skämt åsido - jag tänkte mest att gult kunde matcha blommorna i väntan på att ett nytt hett fynd flyttar in :-)



Just nu så fungerar minivitrinen som fågelbur och pryder bänken i vardagsrummet tillsammans med både gamla och nya favoriter.

Papegojan till mesen: "-Ska du med hem och titta på mina frön?"

Minivitrinen är gjord i trä och glas. Definitivt en dammsamlare för inte ett enda litet korn kan landa på glastaket utan att det syns. Men vad gör väl det? Man har väl varit i Ullared och  skaffat sig en magisk dammvante för 9.90.



Inte ett enda spår kvar av julen, bara loppisälsklingar. Ordningen är återställd! Nu återstår bara en julklapp till som jag väntar på ska dimpa ner på posten. Jag återkommer naturligtvis med ett utförligt inlägg om den
:-)

I morgon kan du läsa om mina topp 5 bästa fynd gjorda under 2011.





3 kommentarer:

Skjerstad sa...

He he ;) Jeg måtte le litt når du hadde vært på Ullared , det er en serie som går på norsk tv som heter Ullared. Den er svensk så du har sikkert sett den . Vi syns det er en artig serie :)

Jeg syns det ble så kult med den fuglen i !
Herlig sammen med alle de tøffe vasene :)

Klem fra meg :)

Lilladockan sa...

Hej!

Vad roligt att du har hittat till min blogg! Nu har jag även hittat till din :) Ser fram emot att sätta mig ner och bläddra igenom dina inlägg :)

Kul att du har en sådan rosburk som jag visade :) Jag hade själv aldrig sett en sådan, men eftersom jag är lite lätt besatt av just rosor så var det givetvis kärlek vi första ögonkastet!

Jag gillar ditt nya minivitrin, perfekt när man vill visa upp någonting lite extra :)

Ha en underbar nyårshelg!

form55 sa...

Kul när man får något man vill ha! Och den lilla blåa nylundvasen gillar jag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...