söndag 4 december 2011

Loppisvackert i hallen och badrummet

Hallen och badrummet är två rum som har stor loppispotential. Här visar jag hur jag har använt loppisfynden i vår hall och ena badrum.

Bokstaven är samma som i vårt efternamn och har suttit på ett gammalt bageri någonstans i Sverige. Passar bra ovanför barnens klädhängare.



K 400 kr på Tradera. (Hade vi hetat N så hade jag fått den för halva priset.)
Vas Onion från West Germany, 250 kr Emmaus.

Skönt väderbiten.


Lys upp hallspegeln med en ljusslinga, denna inköpt i en liten inredningsbutik i stan. På golvet, en läderpuff. Jag tycker verkligen puffen är fin, den är gammal med handbrodyr, guldprägling och i botten är det ett läderband som man snör ihop den med.


Emaljskål, Emalox Norway(3 för 90 kr) och skinnpuff från Lions, 20 kr.

Fina detaljer.


Så snygg!

I badrummet har jag ställt in en gammal rottingbänk med glasskiva och ovanför har jag hängt morfars gamla spegel. Fina askar och hemmagjorda ljusstakar ger en mysig och personlig amosfär.


Ljusstakarna har jag limmat ihop av diverse gammalt glas. Se till att du köper superstarkt lim från bygghandeln.




Svart vas från Design House Stockholm, pappersstjärnor från Granit.
Rottingbänken köpte jag på loppis för 300 kr.

  

2 kommentarer:

lenis sa...

Så himla fint du gör! Såna puffar hade vi med hem ifrån Iran 1973 men de finns inte längre då de gick sönder men de är verkligen jättefina :)

Anonym sa...

Vilken inspirerande blogg! Kul.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...