torsdag 29 december 2011

Vårkänslor!

Idag har jag trotsat stormen och varit en sväng på Blomsterlandet. Så underbart härligt med alla fina lökväxter, primulor och tulpaner som var uppdukade i hela butiken. Idag hade jag bestämt mig för att städa ut julen och jag kom hem med ett stort fång rosa, vita och gula rosor och lila anemoner.


Två favoritvaser. Till vänster Lars Hellsten, Skruf och till höger okänd 60-talare.


På köksbordet har de röda tulpanerna flyttat ut och in har dessa underbara anemoner kommit. Man blir ju bara så glad eller hur?



Sååå fina.


I fönstret har jag min nya loppislampa som tills nu har stått undanställd eftersom rosa, gult och blått inte matchar julen så bra...




I morgon byter jag gardiner i vardagsrummet till mina gammelrosa favoriter i tung satin. Det kommer att passa finfint till rosorna på soffbordet. Ett tips! Köp alltid rosor märkta med Faritrade. De står i minst två veckor!


Dags för pasteller!


Idag har jag dessutom beställt en ny trädgårdsbok och min älskade mamma har redan börjat planera för vårens frösådder. I år har jag stoooora planer för trädgården, det ska bli nya rabatter och en ny rosenspaljé. Jag plockar fram lite bilder från i somras... åh vad jag längtar!


Favoritrosen sommaren 2011. Hoppas den överlever vintern...


Pioner kan man aldrig få för många av.

  
Ha ha, snigelgiftet syns längst ner till höger! Kan man heller aldrig få för mycket av !




Pioner, allium, heuchera och förgät mig ej. Mmmmm.



Svart dahlia köpt från England tillhör favoriterna.
Doftar ljuvligt!

2 kommentarer:

Skjerstad sa...

Herlig med litt sommerbilder ! Jeg er også glad i hage og blomster . Ser at vi liker de samme blomstene - Peoner , roser de små rosa og allim .... Jeg drømmer med deg ;)

Og du - her må jeg følge med ! :)
Klemmer fra Janne

hanna karlzon sa...

Härliga blommor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...